Makrome Kavanoz Süsü Yapımı

Make these macrame mason jars.  A quick DIY! #Macrame #macrameknots # macramediy

Selam arkadaşlar :) Makrome işleriniz nasıl gidiyor? Makrome ile duvar süsü yazımıza bakma fırsatınız oldu mu? 

Şimdi sıradaki projemize geçme zamanı.

Cam kavanozlar hepimizin evinde olan ne yapacağımızı bilmediğimiz öyle aylarca bir gün kullanılmayı bekleyen eşyalardan biri. Eğer siz de bu kavanozları dekorasyonda kullanmak isterseniz yazımı okumaya devam edin.

Nasıl Yapılır?

Make these macrame mason jars.  A quick DIY! #Macrame #macrameknots # macramediy

  • Makrome ipi 
  • Makas
  • Cam kavanoz
Make these macrame mason jars.  A quick DIY! #Macrame #macrameknots # macramediy


Bütün ipleri aynı boyda olacak şekilde kestim. Kavanozunuzun boyutuna göre 6 tane ve ya 8 tane 30 santimetrelik ipler kesebilirsiniz. 30 santimetreden uzun da kesebilirsiniz çünkü her zaman uzun olması kısa olmasından iyi. 
    

          1.Adım

 Küçük boyuttaki kavanoz için iki tane kare düğüm attıktan sonra 2 tane alternatif kare düğüm atarak devam edeceğiz.

Büyük boyuttaki kavanoz için alternatif kare düğüm kullanacağız.

Eğer düğümlere hakim değilseniz buradan temel düğümleri adım adım öğrenebilirsiniz.

   Kavanozların süslemesine başlarken:

 Bir miktar makrome ipi alıp kavanozun etrafına resimdeki gibi bağlıyoruz. Küçük kavanoza iki ip sarıyoruz büyük kavanoza tek ip bağlıyoruz.

       2.Adım

  

Küçük kavanoz için 6 tane ipi ikiye katlıyoruz ve ters kazık bağı ile kavanoza sardığımız ipe sabitliyoruz.

Büyük kavanoz için 8 tane ipi ikiye katlıyoruz ve ters kazık bağı ile kavanoza sardığımız ipe sabitliyoruz.

3.Adım

Küçük kavanoza bağladığımız ipleri birbirlerine kaydırıp ikişer düğüm olcak şekilde grupluyoruz. 4 tane ip olacak.

Büyük kavanoz için eşit aralıklarla düğümleri ayırıyoruz.

4.Adım

   
 
Küçük kavanozda 2 tane kare düğüm atarak başlıyoruz.
Büyük kavanozda ise 1 tane alternatif kare düğümü atıyoruz.

Bütün kavanozun çevresini yapıyoruz.

5.Adım

   

Küçük kavanoz için 2 tane alternatif kare düğüm yaparak devam ediyoruz. Sonra tekrar kare düğümü yapıyoruz. Bunu kavanozun tabanına kadar sürdürüyoruz.

Make these macrame mason jars.  A quick DIY! #Macrame #macrameknots # macramediy

Büyük kavanoz için hep alternatif kare düğümleri birer birer atarak bütün kavanozu bitiriyoruz.

6. Adım

Make these macrame mason jars.  A quick DIY! #Macrame #macrameknots # macramediy


         Kavanozların sonuna geldiğinizde ipleri tiftikleyebilirsiniz. Bu sanki püskül koymuşsunuz görüntüsü verecektir.


   

Siz de evinizde boho aksesuarları olsun istiyorsanız bu basit projeyi yapabilirsiniz. Eğer benimle de paylaşırsanız okumaktan zevk alırım :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar